Naar hoofdnavigatieNaar andere shop

Veelgestelde vragen webshop Klassewijnen

Aanmelden

Wil je leren hoe de site werkt, lees dan even deze veelgestelde vragen. Als je wil, kan je ook meteen beginnen shoppen. Je hoeft pas een account aan te maken als je jouw reservatie wil doorsturen.
Wil je leren hoe de site werkt, lees dan even deze veelgestelde vragen. Als je wil, kan je ook meteen beginnen shoppen. Je hoeft pas een account aan te maken als je jouw reservatie wil doorsturen.
Kies een combinatie die je makkelijk kan onthouden (minimaal 4 tekens) en gebruik die telkens je een reservatie doorstuurt. Je kan hetzelfde paswoord gebruiken voor de verschillende webshops van Colruyt Group.
Bij het aanmelden klik je op ‘Paswoord vergeten'. Geef jouw e-mailadres in en klik op ‘versturen’. Je ontvangt even later een e-mail met jouw paswoord.

Online boodschappen doen

Blader door de webshop of gebruik een van onze handige filters (Kleur, Rode Prijzen of wijnregio). Vind je wat je zoekt, klik dan op toevoegen. Jouw product is nu toegevoegd aan het winkelwagentje. Als je wil, kan je de hoeveelheid nog aanpassen.
Naast de wijnen uit de webshop Klassewijnen, ontdek je in de wijnafdeling van elke Colruyt-winkel een ruim assortiment van zo’n 500 wijnen.

De winkelwagen

Om een product te verwijderen, klik je vanuit het winkelwagentje op het prullenbakicoon naast het product dat je wil verwijderen.
Wil je een hoeveelheid aanpassen, dan kan je de plus- en minknoppen gebruiken en op aanpassen klikken. Jouw winkelwagentje herberekent het nieuwe totaal.
Je hebt de producten geselecteerd die je wil? Dan klik je vanuit het winkelwagentje op ‘Ga verder’. Op dat ogenblik moet je jou aanmelden. Nieuwe klanten maken een account aan.
In de volgende stap kies je een afhaalpunt. Daarna bevestigt je jouw reservatie.
Ja, meteen na het versturen, kom je op een overzichtspagina terecht. Jouw bevestiging wordt ook per e-mail verstuurd.
Wanneer jouw reservatie in de winkel klaarstaat, krijg je ook een e-mail. Daarin staat een afhaalcode waarmee je jouw reservatie kan opzoeken en afhalen in het winkelpunt.
Je kan reservaties van Klassewijnen en van Sterkedranken combineren. Je kan dus zowel producten uit de webshop Klassewijnen als producten van de webshop Sterkedranken toevoegen aan jouw winkelwagentje. Je rekent in één keer af.

Betalen en afhalen

Je betaalt jouw reservatie pas bij afhaling in jouw Colruyt- of Okay-winkel. Je beslist pas tot aankoop op dat ogenblik.
Nadat je jouw reservatie hebt doorgestuurd, krijg je een bevestiging. De prijzen die daarin staan zijn definitief en gelden dus bij afhaling van jouw producten.
De door jouw gereserveerde wijnen staan 4 werkdagen na reservatie klaar in de Colruyt- of Okay-winkel van jouw keuze. Bij het doorsturen van jouw reservatie kies je de winkel waar je jouw wijnen wenst af te halen. Je kan ook een lijst met alle Colruyt-winkels bekijken.

  • Waarom wordt mijn naam niet meer vermeld op het artikel?
    • In het kader van de nieuwe Europese privacywetgeving, GDPR (General Data Protection Regulation), mogen vanaf 25 mei 2018 herkenbare persoonsgegevens, zoals een naam of adres, niet meer zichtbaar voor andere klanten vermeld worden op artikelen. Daarom vermelden we vanaf nu in plaats van jouw gegevens een afhaalcode op elk artikel. Je ontvangt deze afhaalcode in jouw leveringsmail. Met die code kan je jouw artikel opzoeken en afhalen in het afhaalpunt.
  • Waar vind ik deze code?
    • Wanneer jouw artikel klaarligt in het afhaalpunt, sturen we je een leveringsmail met daarin jouw afhaalcode.
  • Hoe gebruik ik de afhaalcode?
    • Hou deze code bij wanneer je jouw artikel gaat afhalen.
    • Haal je jouw artikel af in een Colruyt-winkel? Ga naar het afhaalpunt, geef jouw afhaalcode in op het aanraakscherm of scan de QR-code uit de leveringsmail. We geven je de plaats van jouw artikel in het rek. Staat jouw artikel er niet? Een verkoper in de winkel helpt je graag verder!
    • Haal je jouw artikel af in een Okay-winkel? Ga dan naar het afhaalpunt en vind jouw artikel terug in het winkelrek via de afhaalcode. Staat jouw artikel er niet, of is er geen afhaalpunt? Dan helpt een winkelmedewerker je graag verder.
    Help, ik ben mijn afhaalcode kwijt.
    • Wanneer je jouw code niet meer hebt, kan je in jouw Colruyt-winkel jouw Xtra-kaart scannen of jouw Xtra-gegevens manueel ingeven via het aanraakscherm om de plaats van jouw artikel te vinden. Let op: gebruik de Xtra-kaart of Xtra-gegevens van de persoon die de bestelling deed.
    • Bij Okay helpt een winkelmedewerker je graag verder.

Kortingen

Zie je een wijn met een Rode Prijs? Voeg deze gewoon toe aan jouw winkelwagentje. Je ziet meteen in jouw winkelmandje de Rode Prijs.
Als je een promotiecode hebt, geef je die in op de pagina van het winkelwagentje. Het tussentotaal wordt niet meteen aangepast. Pas bij verzending van de reservatie wordt de korting verrekend. De reservatiebevestiging die je daarna krijgt, houdt wel rekening met de promotiecodes.

Privacy

We gebruiken je klantengegevens alleen voor een correcte behandeling van je reservaties en om je te informeren over de winkels van Colruyt Group. In de privacyverklaring van Colruyt Group lees je in detail wat we doen om je privégegevens te beschermen, hoe je kan tussenkomen en welke controles we doen op de strikte toepassing van de verklaring.

Tijdens je registratie kan je aanduiden of je informatie wil ontvangen via de post of e-mail. Je krijgt dan regelmatig onze nieuwsbrieven.